Samen in het bootje ❤

13 juni 2019 - Gili Trawangan, Indonesië

10 juni:
Tja, 's avonds een vent, dan 's morgens ook een vent (of in mijn geval; een vrouw😄). Dat is even lastig wakker worden na zo'n avondje.😄 Gauw ontbijten, want het ontbijt is erg goed in ons verblijf. Daarna knappen we al een beetje op. We hebben besloten vandaag rustig aan te doen, fietsen te huren, het eiland rond te fietsen. Stoppen bij de strandjes en gewoon lekker in het zonnetje te gaan liggen.

Voordat we vertrekken, bleven we nog even hangen bij de duikshop om te kletsen. We vertelden dat we graag een boottochtje wilde maken. Ik wil heel graag snorkelen en de onderwater beelden zien bij Gili Meno. Toen we dat tegen een van de duikmaster vertelden, liep hij gelijk met ons mee naar een man die daar aan de bar zat. Het bleek de eigenaar van de duikschool. We raakten in gesprek en via hem konden we een boot afhuren voor ons saampjes voor 4 uur, dus dat wilden we wel!😍 4 uur lang kunnen we tussen de eilanden door varen en stoppen om te zonnen op de prachtige stranden of om te snorkelen, wat we maar willen.🤗🤗 De enige mogelijke dag bleek echter; vandaag!🙈 We zijn enorm brak, maar we hebben er wel heel veel zin in, dus waarom ook niet.😄 We hadden al onze spullen al bij ons en we zijn goed ingesmeerd, dus let's do this!😁😎

We stappen aan boord met Moonie (de kapitein) en Andy (zijn neefje) en varen richting het eerste eiland Gili Meno. We springen met snorkel en duikbril van boord en zwemmen achter Andy aan. Hij heeft de onderwater beelden gevonden. Wij kunnen gewoon lekker genieten terwijl Andy foto's van ons maakt onder water.😁 We hebben zoveel foto's gezien van de beelden, dat het nu wel heel gaaf is om ze zelf te zien.😍 Ook zien we prachtige vissen en koraal.

Bij de volgende stop zaten veel schildpadden. We zagen er veel op de bodem liggen, maar er kwamen er 2 naar boven. Ze lijken zich niets van mensen aan te trekken, want ze kwamen tussen ons in, vlak naast ons naar adem happen boven. Geweldig om dan een fotograaf mee te hebben die het allemaal even vastlegt.😁📸

Na deze stop zijn we gaan lunchen op het derde eiland, Gili Air. We hebben de mannen uitgenodigd met ons mee te lunchen en dat vonden ze heel leuk. Het leek erop dat ze niet vaak op een terrasje wat eten, want ze bleven maar filmpjes en foto's maken van het terras, van hun eten en van ons vieren. Ook at Moonie zijn hamburger met mes en vork.😂 Ook voor ons een leuke ervaring zo.😄

Na de lunch hebben we nog een stop gemaakt bij een snorkelpunt waar heel veel vissen waren. We kregen brood mee het water in waardoor leuke foto momentjes ontstonden met veel mooie vissen.😊🐠🐟

Na deze stop waren we aardig gesloopt na al dat snorkelen, zwemmen en de warme zon. Tijd om terug te gaan. Ook was ik het varen een beetje zat.😄 Ik ben al niet zo'n held met varen (ik word vaak toch wel een beetje misselijk), dan is een dag varen na een feestavondje nog wat intensiever kan ik zeggen.😅😅

We hebben social media uitgewisseld met de mannen en hebben ze bedankt voor deze geweldige dag en de vele leuke foto's!😍

Deze avond hebben we lekker rustig aan gedaan. We zijn lekker gaan hangen bij het zwembad en in de avond hebben we Italiaans gegeten. Volgens tripadvisor is 'Regina' een heel goed restaurant, dus daar zijn we op af gegaan. En het klopte zeker. Heerlijk gegeten voor een hele betaalbare prijs. Ik heb zelf gegeten als een zieke kip, maar het smaakte wel.😄 Vandaag lekker op tijd naar bed om morgen weer fit te zijn voor het duiken.🤩

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl