Duiken en feesten in Gili Trawangan

12 juni 2019 - Gili Trawangan, Indonesië

9 juni:
Om 7 uur stonden we weer naast ons bed. Klaar om te duiken rondom deze prachtige eilanden! Na het invullen van de overige formulieren die nog nodig waren, het aantrekken van de wetsuits en het kennis maken met Yohan, onze duikmaster, sprongen we aan boord om te gaan.🚤

We begonnen om 9.00 uur bij Shark Point. Dit was een rustige en mooie duik. Op een afstandje zagen we een White-tipped reef shark.🦈 Een haai van ongeveer een meter. Ook zagen we een murene en prachtig koraal. Na deze duik keerden we terug naar het resort en om 11.15 uur vertrokken we weer voor de tweede duik bij Turtle Point. Hier hebben we, zoals de naam al doet verwachten, prachtige grote schildpadden gezien!😍🐢 Het waren twee hele mooie duiken met mooi koraal, een rustige stroming en een super behulpzame en leuke duikmaster!

Na het duiken vullen we onze logboeken in en drinken we wat met Yohan. Hij vertelt ons over zijn ervaring met de aardbevingen van vorig jaar. Tijdens de aardbevingen zat hij op het eiland Lombok, waar hij samen met zijn familie woont. Hij was al buiten toen hij zag dat zijn huis instortte en dacht dat zijn familie er nog in zat. Totdat hij ze zag. Nog steeds zie je de blijheid in zijn ogen als hij verteld hoe gelukkig hij was dat ze veilig waren. Hij vertelde hoe angstaanjagend de aardbevingen waren en hoe blij hij was dat hij zijn familie nog heeft. Ook vertelde hij dat hij werkt voor zijn vrouw en kinderen, maar ook voor zijn ouders. Hij verdient omgerekend in euro's 150 euro per maand. Dit kunnen wij ons bijna niet voorstellen, dat je daar een maand van kunt leven samen met je hele familie. Hij werkt er hard voor. De materialen die ze moeten dragen zijn ontzettend zwaar en hij doet dagelijks 2 tot 4 duiken, wat ook veel van je lichaam vergt. Dan besef je weer even hoe goed wij het hebben in Nederland.

Na het duiken hebben we lekker gerelaxt aan het zwembad. Even lekker gelegen om op te laden voor de avond.😊

Vanaf 19.00 uur wordt hier een avond markt opgebouwd vol met lokaal eten. Je kunt aanwijzen wat je graag wilt eten en ze scheppen het voor je op je bord. Indonesisch eten is sowieso lekker en als je dan nog een bord vol lekkers voor €3,- hebt, smaakt het toch wel extra lekker.😂😋😋

Na het eten zijn we op stap geweest en hebben we een flink feestje gebouwd op Gili Trawangan. We kwamen in een paar leuke tentjes terecht en we sloten de avond af met een pizza in ons tuintje bij het zwembad. Die konden we wel gebruiken na de cocktails.😄😉🍸🍹

1. Patricia:
    13 juni 2019
    Geweldig verhaal weer en prachtige foto's! ❤