Op naar Gili!

10 juni 2019 - Gili Trawangan, Indonesië

8 juni:
Vanmorgen om 7.30 uur zijn we opgehaald door het bedrijf dat ons naar het volgende eiland 'Gili Trawangan' vaart. We werden afgezet bij het strand en werden door een soort tenderbootje aan boord gebracht op een grotere boot die ons in 2 uur naar Gili bracht.🚤

De tocht was vrij wild.😄 Het is een soort grote speedboot en wij lagen op het dak. De golven werden echter zo hoog dat we als verzopen katjes afdropen naar beneden.😄

Eenmaal aan land bij Gili, zagen we ons hotel direct. Het was nog geen minuut lopen. We hebben weer een heerlijk verblijf met een prachtige kamer.😍 We verblijven in het duikresort: Manta Dive Resort. Alles ziet er geweldig uit en dat zwembad...😍😍😍 Foto's volgen.😉

De Gili eilanden zijn typische bounty eilanden. 'Gili' betekent 'klein eiland'.🏝 Rondom het grotere eiland Lombok liggen meerdere Gili's, maar de meest bezochte Gili's, zijn: Gili Trawangan, Gili Meno en Gili Air. Als men spreekt over de Gili eilanden, gaat het eigenlijk altijd over deze 3 eilanden. Gili Trawangan is het eiland waar wij ons nu bevinden en dit is het eiland waar het meest gefeest wordt.😉 Tja, we houden zeer zeker van de culturen en de natuur, maar we blijven toch ook wel een zwak hebben voor een feestje met een lekker drankje. Het is naast onze favoriete passie 'reizen en duiken' toch ook wel een kleine extra hobby.😄 Dat mag ook wel eens op z'n tijd, toch?🍸🍺😉 Hier kunnen we onze lol op met beide hobbies!😁

Vanmorgen zijn we ingecheckt bij het hotel. Via dit resort gaan we onze volgende duiken ook doen.😍 We hebben de eerste materialen gepast en het papierwerk weer in orde gemaakt. Daarna zijn we fiets en gaan huren. Hier rijden geen auto's of scooters, alles gaat met paard en wagen, met de fiets of lopend. Het nemen van de paard en wagen zouden wij niet aanraden. We horen verhalen dat de paarden niet worden verzorgd en daar ziet het er ons inziens ook naar uit. Ze staan de hele dag in de hitte aan het strand met oogkleppen op en hebben nergens de ruimte om te grazen of vrij rond te lopen.🤔😔 Wij werken hier niet aan mee.

We zijn een lekker hapje wezen eten in een restaurant op het strand, zijn langs de uitgaansgelegenheden gelopen en hebben lekker gebruik gemaakt van Happy Hour. 2e cocktail gratis.😁🍸

Bij een van de tentjes kun je Beerpong spelen. Helaas heb ik dit verloren, dus je begrijpt: tijd om terug te gaan naar het hotel.😂🍻 Nog even een paar uurtjes slapen om morgen fit te kunnen duiken.🐠