An everlasting memorie 😎

16 juni 2019 - Gili Trawangan, Indonesië

12 juni:
Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. We waren te laat voor het ontbijt, dus zijn we rustig wakker geworden en daarna gaan struinen over de boulevard. Bij restaurant Diversia zijn we een ontbijtje gaan pakken met een lekker bakje koffie.

Na het ontbijt zijn we langs de boulevard gelopen totdat we een rustig stukje strand tegen kwamen en zijn daar lekker gaan settelen. We bestelden 2 kokosnoten met rietjes en zijn lekker gaan genieten van de zon, het strand en het prachtige turquoise water.

Tijdens onze reis hebben we regelmatig gekeken naar tatoeages. Gisterenavond kwamen we een hele goede tattooshop tegen. Na onze laatste duik in de zee, zijn we langs tattooshop Kamikaze gelopen en hebben we een afspraak gemaakt voor dezelfde avond. We vertelden onze ideeën en de tattoo artists gingen voor ons aan de slag. Toevallig liep op dat moment een toerist naar binnen die om informatie vroeg naar een ferry om van Gili Trawangan af te komen. Wij vertelden hem dat wij morgen met Blue Water Express terug naar Bali varen. Hij vertelde dat dat ook zijn plan is, maar dat zij vandaag en morgen niet varen. 'Wat?!' De boot van morgen moeten wij hebben! Waarom varen ze niet? Edwin ging gelijk zijn mail nakijken. In verband met ruw water, zijn de vaarten van Blue Water Express inderdaad gecanceld. Bij ons is daar niets van te zien,  maar dieper op het water bleek het er ruw aan toe te gaan waardoor de regering van Indonesië verbied te varen.

We gingen direct onze opties bekijken. We waren toch op de ontwerpen van onze tattoos aan het wachten en we hebben hier internet. De beste optie is om via dezelfde organisatie vervangend vervoer te regelen. Je maakt dan een korte oversteek met speedbootjes vanaf Gili Trawangan naar het grote eiland Lombok. Vanaf daar is het anderhalf uur rijden met een  bus naar de haven op Lombok. Vanaf daar gaat de grote (langzame) ferry naar Bali. Vanaf de haven in Bali is het dan nog anderhalf uur rijden naar Cangu, het plaatsje waar we gaan overnachten. In totaal zullen we dan vanaf 8 uur 's morgens tot 0.00 uur 's nachts aan het reizen zijn. Dat is wel even een omslag. Eigenlijk hadden we een directe boot kunnen hebben naar onze bestemming, maar helaas gaat dat niet door. Maar er zit niets anders op. Deze dingen maak je nu eenmaal mee als je rondreist, dus we zien het ook maar als een avontuur.😉 We zijn dit direct gaan regelen bij het kantoor van Blue Water Express. Alles wordt door hen van deur tot deur geregeld, zelfs het eten. Het is wel een hele goede organisatie. Dat mag ook wel, want het is ook een duurdere dan de rest. Maar aangezien hun eigen vaarten niet door gaan, krijgen we wel ons geld terug. Dus ook dat is heel fijn geregeld.😊

We zijn gauw gaan douchen in ons hotel en daarna weer terug gelopen naar de tattooshop om de ontwerpen te bekijken. Die van Edwin was heel mooi geworden en die van mij zou nog een beetje aangepast worden. We hadden dus tijd om eerst nog een hapje te gaan eten. We kozen weer voor Regina, het Italiaanse restaurant dat van de week goed bevallen was.😊

Na het eten zijn we gauw terug gegaan naar de tattooshop om mijn ontwerp weer te checken en hij was perfect! Tijd om ze te zetten.😁 Edwin mocht eerst. Ze gaan keurig netjes te werk. Alles was steriel en de zaak ziet er tiptop uit. Ze wikkelen alles in het plastic voor de hygiëne, zelfs de lampen. Ze laten je zelf de naalden uitpakken om te laten zien dat het nieuwe naalden zijn en de stoelen worden uitgebreid gereinigd. Ik schat in dat ze met al deze voorbereidingen zeker een half uur bezig zijn geweest. Daarna gaat de muziek aan en beginnen ze.😁 Edwin had ongeveer 2,5 uur te gaan en ik een uurtje. We hebben het allebei eerder gedaan, dus ik was er niet bang voor. Maar toen ik aan de beurt was, merkte ik dat het tatoeëren van je voet wel even iets anders is. Het was echt even doorbijten, wow.😅 Dit is wel te zien op de foto's.🙈

Ze zijn wel enorm professioneel. We zagen op internet en in de zaak al dat ze vele certificaten hebben en diverse prijzen hebben gewonnen, dus het vertrouwen was er al. Buiten kwamen steeds meer mensen voor de deur hangen. Sommigen met een gitaar. Er werd muziek gespeeld en gezongen. Edwin was eerder klaar dan ik en kon er lekker bij gaan zitten. Het was heel gezellig!

Na het zetten van de tatoeages, zijn we een biertje gaan doen bij het hotel om te proosten op deze levenslange souvenir en herinnering aan deze mooie reis.🍻😊

Daarna was het tijd om onze spullen weer in te pakken. De wekker gaat vroeg, want morgen vertrekken we naar onze volgende en laatste bestemming: Cangu, Bali.😍

1. Rachelle de Jong:
    16 juni 2019